Saturday, November 12, 2011

Nikmat Tuhan

Assalamualaikum ila ikhwan wa akhowat...

Sahabat buat apa?
Berchatting?
Berfacebook?
Atau masih menggali nikmat fatamorgana dunia?



Allah sering mengurniakan nikmat pada kita.
Namun sejauh mana kita menggunakan nikmat itu dengan sebaik-baiknya.
Berapa banyak yang kita ingkar dengan nikmatnya..
Renung dan muhasabahlah..

Subhanallah...
Nikmat Allah tidak terkira..
Nikmat utamanya iman dan islam.
Nikmat ini sering meniti di bibir-bibir abang-abang di sekolah saya..
Alhamdulillah,kita sebagai muslim masih mempunyai nikmat ini..
berulang-ulang hamdallah kita ucapkan..

Bagi saya nikmat yang paling saya sukai ialah
nikmat dikurniakan insan-insan seperjuangan di sisi..
yang sentiasa menegur saya tatkala saya jauh daripadaNYA..
yang sentiasa menghapuskan air mata kesedihan saya..
yang sentiasa bersama-sama ingin melihat tertegaknya syur ISLAM di bumi Malaysia ini...

Ya Allah,besarnya nikmat kasihMu...

Namun nikmat yang saya nak sebutkan kat sini,
nikmat yang sering dilupakan oleh manusia..
Nak tahu tak,
Rasulullah ada sebutkan dalam satu hadis tentang nikmat ni.

"Dua nikmat ynag sering dilupakan oleh manusia ialah nikmat sihat dan masa lapang."

Astagfirullahalaazim...

Hitungkan kembali,Renungkan diri kita..

"Sejauh mana aku betul-betul menggunakan nikmat yang mulia ini?
Oh Tuhan,,ruginya aku.Tuhan kurniakan aku  nikmat,tapi...aku ingkar..maafkan aku.."

Teman...
tiada kesilapan yang tak diampunkan..
Percayalah kasih..
Alalh itu Maha Pengampun..
Bersama kita raihkan keampunanNya..



"TUHAN,KU DAMBA AMPUNANMU.."

0 comments:

Post a Comment