Saturday, April 30, 2011

Sedihnya hati ni........

Maaf sekiranya penulisan kali ini membuatkan ada hati yang terguris. Bukan niat saya membuka aib sesiapa namun sekadar satu luahan perasaan.

Ada ketika, hati ini cemburu melihat insan lain memakai jubah dan jilbab bersama - sama keluarga tersayang. Namun diri hamba yang hina ini masih tidak diberi peluang untuk merasakannya..
Kadang kala terfikir jua..
"Mungkin ini ujian Allah untuk aku...Sabarlah Ain..."

Puas dipujuk lara hati ini...Tuhan je yang mampu memahami...

Apabila saya memakai jubah atau jilbab macam-macam tohmahan yang datang....

"Along ni....tak pandai bergayalah..."
"Syahirah kena pakai tudung kecil sikit. Nanti lambat lagi rendah la kalau pakai jilbab."
"Awak punya tudung besarlah.."
"Kalau awak pakai jubah nampak gemuklah.."
"Kenapa tak pakai seluar? Kan senang..Pakai jubah susah nak buat kerja."
Etc...etc n etc...Bla...bla...bla.....

Dengan mimik muka blur...i give them smile...a nice smile.. but my heart was broken...!!!!
"Ya Allah...please protect me.."



My family not islamic family..
Kenyataannya memang mereka Islam..Tapi....(lupakan je.._)
Entahla...namun semoga Allah  berikan hidayah pada mereka...
Dan kerana semua tu..
saya rasa suka sangat tinggal kat asrama..
Coz of what???
Sebab semua pakai jilbab
Dan saya rasa kuat...
Yeay...
Alhamdulillah...

Pengajarannya...
Saya tau bukan saya seorang je punya  masalah ni..
Masih ramai lagi yang punya masalah yang sama....
Sebabnya...
ramai yang datang mengadu kat saya pasal ni..
"Kak Ain...family kita tak tutup auratlah..Macam mana kita nak tutup aurat jugak?"
so..
Kuatkan hatimu duhai muslimah.....
Apa salahnya kalau kita yang mulakan langkah pertama tu..
tak salah..
tapi kita kena kuat semangat..
Dan jangan berputus asa.Sesungguhnya Allah benci orang yang berputus asa..




Mungkin ini satu ujian untuk kita..
"Apakah kamu mengira kami akan membenarkan kamu untuk berkata kamu beriman sedangkan kamu belum diuji?"
Bangkitlah..
ayuh korakanlah langkah nan satu
Tunjukkan Islam tu hebat..
"Sesungguhnya islam itu tinggi,dan tiada yang lebih tinggi dari Islam..."
Takbir
Alalhuakbar!!!!!

PAHITNYA PERJUANGAN KERANA MANISNYA SYURGA...
SABDA RASULULLAH...
"ISLAM ITU DATANG SECARA DAGANG (asing) DAN AKAN KEMBALI SECARA DAGANG, MAKA BERUNTUNGLAH ORANG YANG BERDAGANG ITU..."

jom kita jadi orang yang berdagang...
Amin...

0 comments:

Post a Comment