Wednesday, August 31, 2011

UmAr AbDuL aZIz......

edt_t1.jpg
Assalamualaikum ila ikhwan wa akhowat..

Saya menanti jiwa seorang mujahid sepertinya...

Meneliti sebuah sirah yang agung...
Umar Abdul Aziz merupakan cucu yang pernah didoakan dan didamba oleh saidina umar al-khatab..
Alhamdulillah,Allah memberi saya peluang apabila saya membeli buku sirah umar abdul aziz.
Membacanya pada muka surat pertama sudah berjaya mengeluarkan air mata..
Sesungguhnya saya begitu terharu dengan keadilan dan keperibadiannya yang mulia..


Menyusuri kehidupannya..
Umar Abdul Aziz terbiasa dengan kehidupan yang mewah..
Namun dia tidak meletakkan kekayaan dan harta itu pada hatinya,
bahkan dia meletakkan semua itu pada tangannya..

Keadilan Umar Abdul Aziz jelas terbukti apabila dia tidak sanggup menggunakan api kerajaan ketika anaknya mahu berbicara tentang keluarga...

Subhanallah...

Banyak lagi kisah menarik Umar Abdul Aziz..

Saya terus berfikir..
adakah lagi pemuda seperti ini?
Jika ada....
Boleh tak saya nak jadi bidadari pemuda suci itu..???
(gurau jew..)
masih banyak yang nak perlu dikejar..

Tapi..saya terus berdoa
moga jiwa umar abdul aziz masih dimiliki oleh mereka yang bergelar pemuda di luar sana..

Dan khas untuk pemuda rabbani....
moga-moga insan bergelar syabab sedar akan kepentingan mereka membawa islam di persada dunia......

0 comments:

Post a Comment