Saturday, July 2, 2011

My mom..

Assalamualaikum ila ikhwan wa akhowat..

Entah lah..
sebenarnya dah lama nak menulis..
tapi yelah,kan..
tak ada banyak masa..
So..
di kesempatan yang ada gunalah semaksimum mungkin..
Ari jumaat lepas..
Saya diserang rasa takut sangat..
Mana taknya,
my beloved mom
disengat oleh lipan..


                               (gambar hiasan)

Even lipan tu taklah besar mana pun,
But i`m still worry..
Kecik-kecik pun,lipan jugak,kan?
Am I right?
So,my mom ni degil,,
Kononnya dapat tahanlah.
Dia tak tahu yang kita ni dah risau takat nak tercabut kepala..
Lastly,my mom mengadu sakit
Berdecit-decit bunyi dia tahan sakit..
So,selaku anak sulung,
Kononnya ada kuasa vetolah ni..
Saya pun paksa my mom pi klinik..
Nak bawak kereta,kan tak ada lesen lagi..
My mom punyalah kental semangat..
Tahan sakit dan drive ke klinik..
Ha..bukannya susah pun..
Kena satu suntikan..
Makan ubat..
Kurang lah sikit sakit tu..
Masa my mom kena tu dan dia tak nak pi klinik,
ahhh...geram sangat..
Bukan geram kat my mom..
tapi sebenarnya..
takut kalau kehilangan my mom..
Cukuplah buat setakat ni..
my dad dah jumpa Yang Maha Esa..
Tak sanggup nak kehilangan my mom pulak..

Ya Allah..aku tahu aku bukanlah anak yang baik..
lantaran itu kau berikanlah padaku secebis kekuatan..
untuk aku bahagiakan ibuku..
Jangan kau biarkan aku hanyut dengan dunia
sehingga aku abaikan ibuku..
kurniakanlah padanya kesihatan
ketenangan,panjang umur..
kerana tanpanya
aku cukup lemah..
dialah jantung hatiku..
Moga kau reda akan kami....

Mom..
How much i love you?





Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia,
Asal masih..adanya kamu....

Mama...
Along sayang mama..
Mohon ma reda Along sebagai anak..
Even Along banyak wat silap dan lukakan hati ma..
Maafkan Along ye,ma...

0 comments:

Post a Comment